الان بپرس

سوالی داری؟

تاریخچه اختراع لامپ

استفاده از لامپ در نظر بشر امری ضروری شده است .

 

به نظر شما مخترع لامپ کیست ؟ 

زمانی که از لامپ و مخترع لامپ و برق  یا  تاریخچه اختراع لامپ صحبت می شود. ذهنها به سمت ادیسون می رود اما باید گفت  توماس ادیسون لامپ حبابی را ابداع نکرد .

قبل از وی نوعی لامپ اختراع شده بود . در این مطلب می خواهیم.در مورد افرادی که در این زمینه فعالیت داشته اند و جزء مخترعین برق نیز هستند . برای شما صحبت کنیم . 

حضور برق و لامپ در زندگی بشر موجب تحول شگرفی شد . روشنایی مصنوعی اتفاق عجیبی بود که خیلی از افراد آن زمان از دیدن آن ترس داشتند . با روی کار آمدن لامپ ها در زندگی بشر ، آسایش معنا و مفهوم  دیگری برای مردم  داشت .

بدون شک ساخت لامپ نمی تواند به تنهایی کار یک نفر باشد . لازمه ساخت چنین وسیله کاربردی ، یک آزمایشگاه مجهز و آزمون و خطاهای بسیاری می باشد . همچنین شرایط تست خاصی هم نیاز بود.که در آن زمان برپاکردن این شرایط کار دشواری  بود .

اتوماس ادیسون  در سال ۱۸۸۰ با استفاده از یک رشته از جنس بامبوی کربنیزه .یک طرح قابل تحقق و تولید برای لامپ حبابی مطرح کرد. که مورد استفاده منازل و خانه‌ها شد .  البته یک سال بعد جوزف سوان در سال ۱۸۸۱ یک ساختار کارآمدتر را با استفاده از رشتهٔ سلولوزی  مطرح نمود.

سابقهٔ سیستم روشنایی الکتریکی به اواسط قرن نوزدهم می‌رسد. در سال ۱۸۵۴ هاینریش گوبل نخستین لامپ برق را اختراع کرد.که حدود چهارصد ساعت نور می‌داد اما آن را به نام خود به ثبت نرساند. می توان این فرد را به عنوان اولین مخترع لامپ معرفی کرد .

پس از وی جیمز وودوارد، ویلیام سایر، متیو ایوانز (۱۸۷۵) و.جوزف سووان (۱۸۷۸ م) مدل‌های دیگر چراغ‌های الکتریکی را ارائه کردند.

کمی پیش از آنکه ادیسون نیز وارد این عرصهٔ جدید شود، والیس صنعتگر آمریکایی نوعی چراغ برق را روانهٔ بازار کرده بود.که بعدها  نمونه‌ای از آن به دست ادیسون رسید (۱۸۷۸).امپ

 

لینک آپارات فروشگاه 

لامپهای LED فروشگاه 

 

۲ دیدگاه

  1. کاوه دادورز

    بسیار عالی 👍👌👌

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*